Arvid Axland

Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser

Hans expertis är att öka värdet på företag och varumärken genom att skapa meningsfulla upplevelser för både kunder och medarbetare. Det bästa sättet att bli attraktiv på marknaden.

Arvid Axland är ingenjören som med tiden har förstått att det trots allt är känslan som avgör, i nästan alla situationer. Han är en mycket uppskattad trendspanare, visionär och workshopledare. Arvids mission när det gäller föreläsningar är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet skapa för sin omvärld genom upplevelser. I allt de gör och säger. Om fler företag blir mer upplevelseorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma. Arvid varvar viktiga trender med inspirerande exempel, reflektionsövningar och konkreta metoder. Filosofin och metoderna finns beskrivna i den högaktuella boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.

Arvid Axland är grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan. Han grundar sina framgångsrecept på erfarenheter att jobba med kunder i alla möjliga branscher under sina 20 år med Pool, t.ex. Electrolux, Gröna Lund, SAS, Hertz, Värmdö kommun, Brothers, 4Sound och KLM.

Förutom föreläsningar kör Arvid även workshops där deltagarna tillsammans skapar idéer för starkare upplevelser. Workshopalternativ finns från 90 minuter till ett dygn.

Då passar Arvids föreläsningar och workshops som allra bäst:
• När man vill ha en trendspaning om vad framtidens konsumenter (och medarbetare) vill ha.
• När man vill satsa på att bygga varumärket inifrån och få ett gemensamt fokus (=kunderna).
• När man är orolig över priskonkurrens från nya aktörer på marknaden och behöver hitta något annat att konkurrera med än pris och produkt.
• När man behöver få energi in i ett förändringsarbete där kundupplevelsen ligger i fokus.
• När man vill få inspiration och kreativa idéer för kommunikationen internt och med omvärlden.

Arvid har haft toppbetyg från deltagarna på en mängd publika konferenser såsom Tendensdagen, Customer Lojalty conference, 4Good, MyNewsday och AdDay, likaså från skräddarsydda föreläsningar och workshops för bland annat Clarion hotel, Sandvik, SEB, Länsförsäkringar, Hemfrid, Kraftringen, Folkuniversitetet och Värmdö kommun.

Exempel på föreläsningar:
Jakten på känslan
Det är känslorna som styr de allra flesta av människors beslut. Lär dig hur man blir mer emotionell i kontakten med omvärlden och inspireras av de företag som lyckas bygga starka relationer till både kunder och medarbetare. Relationer som gör företagen mindre känsliga för konkurrens och prispress.

Kundupplevelsen är allt
När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Lär hur ditt företag kan öka ditt företags värde genom att bli bättre på att skapa starka och meningsfulla kundupplevelser, genom budskap, aktiviteter och handlingar. Du får insikt i viktiga trender och konkreta metoder och exempel för att själv lyckas.

Spelregler för framgångsrika varumärken
Människans syn på vad som är viktigt i relationen till företag förändras nu i grunden. Vad krävs för att attrahera framtidens konsument och medarbetare? Lär dig de tio viktigaste spelreglerna.

Dämpa din digitala ångest

Hur förstärker man kundupplevelsen i en digitaliserad värld? Antalet fysiska kontaktytor minskar och många företag träffar aldrig sina kunder fysiskt. Hur ska digitaliserade branscher bygga starka kundupplevelser och mervärden? Lär dig vilka värden ni kan bygga i varumärket/kunderbjudandet – Det är din guide till digital innovation, tjänsteutveckling och kanalval.

Pressbilder

Arvid Axland

Liknande profiler

Företagsledare som föreläser

Varumärke

Marknadsföring