Fotograf: Jennifer Nemie

Carola Forssell

Råg i ryggen, en spark i häcken och några riktigt konkreta tips

Carola Forssell vet hur man kommer igång.

Förväntas du ta dig högre upp i kundens hierarkier och bredda kontaktytan, men drar dig i det längsta innan du tar nya kontakter? Har du fått uppskruvade säljmål men förstår inte hur du ska hinna göra mer än vad du redan gör? Känns det obekvämt att tränga sig på och svårt att komma igenom?

Den som hört Carola Forssell går inte från den upplevelsen oberörd. Hon är en mycket karismatisk person och efterfrågad talare. Detta på grund av sin förmåga att med distanserad klarsyn och befriande humor berätta om motstånd och pinsamma kundmöten.

Carola har inspirerat och utbildat tusentals nöjda deltagare. Idag är hon Business Development Director på EY och ansvarar för några av den globala rådgivningsbyråns största kunder i Norden. I hennes uppdrag ingår att coacha världsledande specialister i kundrelationer och försäljning.

Hennes bok "För dig som hellre käkar taggtråd än kontaktar en kund" är en av Sveriges mest sålda, i sin nisch.

• Att hellre käka taggtråd än sälja
• Initiativet i kunddialogen: Fördelar för oss och fördelar för kunden.
• Hur hör man vad kunden inte ber om? När man har fullt upp med annat?
• Frågeteknik, en snabbkurs i diplomati (också bra att ha hemma).
• Börja med en gång: Ta fram kalendern så sätter vi mål!

Sagt om Carola;

"Carola gjorde ett helt suveränt arbete med mina konsulter. Det var kul och väldigt inspirerande. De fick en inblick i hur ett försäljningsförfarande går till och att det är lätt att lämna LEADS." - Pär Sundström, Gruppchef, Logica.

"Bra med konkreta exempel!! Inget flum som blir konstruerat. Kanonbra föreläsare! Går att direkt gå ut ur salen och använda." - Deltagare, konsult.

"Utbildningen blev en pangsuccé. Jag är imponerad av hur kursen anpassades för just oss på Implema." - Stefan Ridell, konsultchef, Implema AB.

"Vilken inlevelse, och så träffsäkert! Jag fick massor av ny energi av utbildningen. Nu känner jag mig redo att kontakta kunder snarare än att käka taggtråd." - Anna Sommar, Auktoriserad revisor, BDO.

"Bra nivå, bra kronologiskt upplägg, mycket bra och stimulerande föreläsningar, bra material, roliga övningar. Trevlig stämning. Carola har mycket gedigen kunskap om det hon talar om och förmedlar detta på ett trevligt och proffsigt sätt." - Konsultchef, Globalt IT-bolag.

Pressbilder

Carola Forssell

Liknande profiler

Kundvård

Kundvård

Försäljning