Peter Paunovic

Kundservice är merförsäljning mediesäljare

Peter Paunovic har ägnat hela sitt liv åt att arbeta med och föreläsa om kundrelationer. Han har bland annat fått pris som Årets mediesäljare, Världens bästa metrosäljare och utsetts till en av Sveriges mäktigaste säljare.

Peter Paunovic har ägnat hela sitt liv åt att arbeta med och föreläsa om kundrelationer. Från sina egna erfarenheter i en av Sveriges tuffaste koncerner, Kinnevik, till de företag som han idag hjälper, bjuder Peter Paunovic på otroligt motiverande föreläsning som är till för alla oavsett företag eller organisation. Peters absoluta specialitet är att få alla engagerade. Han tar bort nidbilder kring försäljning och service och ersätter dem med fakta och väldigt användbara verktyg.

I sina utbildningar har han bland annat varit med att fördubbla intäkten för flera butiker inom varierande branscher. En butik i Örnsköldsvik blev vald till årets franchisetagare i Sverige och bästa butik internationellt inom sin koncern, en butik i Norrköping vann året efter samma pris.

Peter är anlitad av i princip alla branscher, med uppdrag av Nordea, Handelsbanken, Sveriges Forskningsinstitut, Tre, Ikano, Make Up Store, Redken, Acne, m.fl.

Peter Paunovic är född och uppvuxen i Torshälla utanför Eskilstuna. Redan som barn älskade han att kränga grejer. När klasskompisarna sålde tre kakburkar för att samla pengar till skolresan sålde Peter trettioåtta stycken. Som säljare låg han bakom att vända Metro Sverige från att vara Sveriges sämsta säljkår enligt Ocean Consulting 2003, till att belönas med priset "Årets säljorganisation 2005" av Sveriges Mediebyråer.

Idag är Peter föreläsare, utbildare, författare, mentor och workshop-ledare inom försäljning. Han är ofta tillfrågad som expert inom försäljning och service i olika mediesammanhang."

Pressbilder

Peter Paunovic

Liknande profiler

Målsättning

Kundvård

Kundvård