Björn Strid

Kundfokus & kundbemötande

Björn Strid har vigt sitt liv åt kundrelationer. Genom att fokusera på kundrelationen mer än att sälja på en produkt eller tjänst, ledde det till att kunderna själva ville köpa och de återkom dessutom som kunder.

Idag föreläser Björn om hur medarbetare kan tänka lite annorlunda kring kunderna och bemötandet för att i en digital värld fortfarande bli personlig. Hur varje individ behöver utvecklas och förändras för att hänga med företagets utveckling och väg.

Sedan 2007 har Björn Strid föreläst. Då inom världens största logistikföretag, DHL. Där handlade det mycket om att få med sig de 150 st kundtjänst/innesäljare och ca 150 st säljare, Account Managers och Key Account Managers i Sverige & Finland att sälja en ny tjänst. Björn utbildar på samtliga nivåer - från Startups till etablerade börsnoterade bolag. Han gör detta i samtliga branscher då det finns synnergier och många likheter med dessa bolag och där skillnaderna mellan branscherna kan vara svaret för nästa bransch. Kunder genom åren har varit bl.a. Handelsbanken, Suez Recycling, Hexatronic och Ahlsell.

Björn Strid är uppvuxen i Bålsta, Uppland. En ort som gav en enorm trygghet i uppväxten med massor av idrott och vänner. Försäljning blev första yrket direkt efter värnplikten som gruppchef vid Lapplands jägarregemente. En tid som gjorde att Björn hade ett enormt driv som säljare och ledde bl.a. till att han sålde mer glass på vintern, än på vad de 240 kollegornas snitt under sommaren gjorde. Företaget var Hemglass och Björn byggde upp 3 000 st återkommande kunder som ledde till mest sålt på en dag, vecka, månad, år, största ökning, bästa marginal sedan Hemglass start, 1968.

Utöver att föreläsa, utbildar och coachar Björn företag som behöver utveckla sin försäljning. Några av kunderna och medarbetarna har idag helt nya liv, några av dem lever sina drömliv.

Pressbilder

Podcasts

Hjärtat + 100 %

Björn Strid

Liknande profiler

Kundvård

Utbildare

Försäljning