Oliver Lopez

Kundbemötande i en digital värld

Han är passionerad i det han gör, någonting som lyser igenom under föreläsningarna. Att utmana och ifrågasätta traditionella sätt att jobba på ser Oliver som en självklarhet och han gör detta framgångsrikt med glimten i ögat.

Digitaliseringen ger oss en möjlighet att nå vår målgrupp snabbare än tidigare, samtidigt som missnöjda kunder snabbt låter andra få veta detta. Att skapa värde har blivit ett sätt att skilja framgångsrika företag från resten. I sin föreläsning ger Oliver Lopez oss handfasta tips kring hur vi ska agera för att inte bli omsprungna. Genom sin egen erfarenhet samt kundprojekt - delar Oliver med sig av exempel och ger dig rätt verktyg för att kunna möta kunden i rätt skede, på rätt sätt och med rätt budskap.

Oliver har lång erfarenhet från transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör affärer idag. Genom insikter och trendspaningar levererar Oliver konkreta förslag på hur vi bör tänka för att förbli relevanta nu och i framtiden.

I en tid då digitalisering gör allting mycket snabbare är det svårt att nå ut i bruset. Det är utmanande att ge kunderna de upplevelser de behöver, vilket ställer speciella krav på ledarskap och kundbemötande. Affärsmodeller, organisationer och samarbeten mellan människor har påverkats. Detta skapar nu nya vinnare och förlorare. Allt fler jobb kan och kommer att automatiseras. Den omställning vi står mitt i är konstant.

Kunddialogen har förflyttats online. Hur ska vi som företag skära igenom bruset och hur bör vi tänka kring vårt varumärke nu när allt är en Googling bort. Hur kan vi som företag möta kunden, där kunden är? Ledning, försäljning, marknadsföring och kundservice - samtliga avdelningar påverkas dagligen av ett kundbeteende i ständig förändring!

Pressbilder

Oliver Lopez

Liknande profiler

Kommunikation & Bemötande

Digitalisering

Föreläsare med som lämnar publiken extra klok