Karin af Klintberg

Starta en känsla – så når du ut

Karin af Klintberg, superproducenten bakom succéer som Historieätarna och Värsta språket.

Hon har fattat det som alla säljexperter säger – du ska inte enbart fråga dina kunder vad de vill ha, utan även erbjuda det de inte visste att de ville ha. På det sättet fick hon svenska folket att älska fakta, när TV annars brottas med tittartapp.

Karin af Klintberg föreläser om att kommunicera med hjärta och hjärna och ger sina tips för att nå fram och nå ut. Hur ska en kommunikatör få fram sitt budskap på bästa sätt och verkligen få folk att lyssna? Genom att visa exempel från sina hyllade teve- och filmproduktioner som Världens sämsta Indier, Historieätarna och dokumentären Trevligt Folk betonar hon vikten av humor för att nå ut och berättar hur bra man lär sig saker i ett skratt.

De flesta som arbetar inom kommunikation och marknadsföring är vana vid att tänka målgruppsbaserat och ta del av marknadsundersökningar för att identifiera vad marknaden vill ha. Karin af Klintberg gör precis tvärtom. Grundidén som har följt henne genom alla projekt är att bortse vad tittaren vill se eller vad som säljer bäst. Istället utgår hon från en sak- sig själv.

Karin har vunnit många fina priser, bland annat Nationalencyklopedins Kunskapspris, Guldbagge samt Stora Journalistpriset- två gånger. Hon blev också kategorivinnare av Näringslivets 150 Superkommunikatörer 2016.

Karin är också en uppskattad moderator och konferencier.

Pressbilder

Karin af Klintberg

Liknande profiler

PR/Kommunikation

PR/Kommunikation

Kreativitet